SYSTEM EWIDENCJI WEJŚĆ I WYJŚĆ
PRZEPUSTKA to autorska aplikacja rejestrująca osoby wchodzące i opuszczające obiekt. System realizuje funkcje tradycyjnej, jeszcze często wypełnianej ręcznie księgi wejść i wyjść. Pozwala znacząco przyspieszyć obsługę gości wchodzących na teren obiektu.
Automatyzuje i usprawnia proces obsługi wizyty gościa lub petenta poprzez rejestrację wejścia, wyjścia, wydania przepustki oraz generowania wielu raportów według różnych kryteriów np. odwiedzających osób.
Rozwiązanie zostało opracowane szczególnie z myślą o obiektach, w których istotnym aspektem są kryteria bezpieczeństwa np. sądy, komendy, magazyny i centra logistyczne, zakłady produkcyjne. Spełnienie takich wymagań oznacza, że system także znajduje z powodzeniem zastosowanie we wszystkich pozostałych instytucjach i firmach rejestrujących i monitorujących odwiedzających.
PRZEPUSTKA – SYSTEM EWIDENCJI WEJŚĆ I WYJŚĆ
Podstawowe funkcjonalności
- Rejestracja wizyty/wydanie przepustki: osoba wchodząca do obiektu okazuje dokument tożsamości, a operator z użyciem skanera rejestruje w aplikacji dane gościa, a następnie wydaje mu przepustkę.
- Dane osób towarzyszących gościowi, bez dokumentu tożsamości np. dzieci lub wykaz przedmiotów wnoszonych na teren obiektu mogą zostać wpisane do danych przepustki ręcznie w polu Uwagi.
- Jeśli gość zamierza wjechać na teren obiektu pojazdem to w danych przepustki operator dodaje numer rejestracyjny pojazdu, można to zautomatyzować poprzez skanowanie strefy MRZ dokumentu rejestracyjnego pojazdu.
- System umożliwia kontrolę wyznaczonego czasu pobytu gości, wskazanie lub przypisanie gościa do konkretnego pracownika.
- Rejestracja wyjścia/zwrot przepustki: gość opuszczając obiekt oddaje przepustkę, operator z użyciem skanera lub czytnika ją rozpoznaje, zwrot przepustki i opuszczenie obiektu zostaje zarejestrowane w systemie.
- Jeśli procedury bezpieczeństwa wymagają weryfikacji to zarejestrowane dane przypisane do przepustki wychodzącego gościa operator porównuje ponownie z jego dokumentem tożsamości.
- Przepustka może mieć postać trwałej karty plastikowej, w tym zbliżeniowej lub może być wydrukowana w formie papierowej. System pozwala na równoległe użytkowanie przepustek elektronicznych i drukowanie przepustek papierowych z danymi gościa i dodatkowym opisem.
- System wykorzystuje specjalne skanery dokumentów tożsamości: dowodów osobistych, praw jazdy, paszportów. Oprogramowanie skanerów może być aktualizowane w zakresie nowych wersji dokumentów tożsamości.
- W architekturze aplikacji przewidziano obsługę wielu wejść i wyjść zlokalizowanych w odrębnych budynkach oraz wielu bram dla pojazdów. Goście mogą wejść na teren obiektu i go opuścić różnymi bramkami.
PRZEPUSTKA – SYSTEM EWIDENCJI WEJŚĆ I WYJŚĆ
Raporty i informacje
W aplikacji dostępne są raporty i informacje:
- liczba i wykaz gości przebywających na terenie oraz obszar w którym się znajdują,
- przepustki przeterminowane,
- wskazanie pracownika, do którego gość został przypisany,
- liczba i wykaz gości każdego dnia lub w zadanym czasie,
- liczba i wykaz gości odwiedzających poszczególnych pracowników,
- liczba i wykaz wizyt wskazanego gościa w zadanym czasie,
- liczba i wykaz wizyt wskazanego pojazdu w zadanym czasie.
- na zakończenie dnia pracy można zweryfikować, czy wszyscy goście opuścili obiekt.
- informowanie odwiedzanych pracowników o odwiedzających ich gościach,
- uzyskanie potwierdzenia wizyty przez pracownika, do którego udaje się gość,
- generowanie na stanowisku operatora alertu, gdy w określonym czasie brak potwierdzenia wizyty gościa u pracownika.
- znaczne zwiększenie bezpieczeństwa obiektu,
- nadzór nad gośćmi poruszającymi się po obiekcie ze wskazaniem strefy, w której gość przebywa,
- przyspieszenie obsługi gości odwiedzających obiekt,
- zwiększenie przepustowości bramek wejściowych i wyjściowych,
- precyzyjna rejestracja danych o gościach przy użyciu skanerów (bezbłędny odczyt danych MRZ),
- aktualna informacja o liczbie osób i pojazdów odwiedzających obiekt,
- szybkie sortowanie i przeszukiwanie list gości,
- wygodne sporządzanie raportów i zestawień.
- stanowisko obsługi/stacja robocza: procesor: zalecany Intel min. 1.5GHz, pamięć: min. 4GB dla 32bit, min. 8GB dla 64bit systemu operacyjnego, dysk: min. 1GB dostępnych zasobów, sieć: min. 100 Mbit zalecane 1GBit, grafika: minimalna rozdzielczość obrazu 1024 x 768 punktów lub wyższa, dwa wolne porty USB, monitor, klawiatura, mysz, system operacyjny Microsoft Windows 7/10.
- serwer: zalecany procesor Intel min. 2GHz, pamięć: min. 4GB dla 32bit, 8GB dla 64bit systemu operacyjnego, dysk: min. 10 GB dostępnych zasobów (zależne od ilość danych), sieć: min. 100 Mbit zalecane 1GBit, system operacyjny: MS Windows Server 2012 R2, serwer bazy danych: MS SQL Server 2014 Express.
- Skanery OCR do identyfikacji danych zadrukowanych zarówno na kartach plastikowych jak i na dokumentach papierowych, do odczytu kart zgodnych ze standardem ICAO ID1, tj. kart identyfikacyjnych, praw jazdy, dowodów osobistych, paszportów, kart biznesowych, także do odczytu kodów kreskowych 1D oraz 2D.
- Czytniki kart zbliżeniowych RFID, służące do identyfikacji osób lub przedmiotów metodą zbliżeniową, pracujące w różnych standardach: 13,56MHz (SC), 125kHz (RF), HID, dysponujące interfejsem Ethernet (komunikacja TCP/IP), USB, Wireless LAN, RS-485, RS-232, Wiegand In/Out.
- Drukarki przepustek, drukarki etykiet do drukowania przepustek jednorazowych z danymi gościa oraz wizyty, drukujące np. na papierze z rolki, ciętym automatycznie przez gilotynę drukarki.