OUTSOURCING
Według najnowszych badań międzynarodowych instytucji w 2020 roku 80% zakupów IT będzie realizowanych w „elastycznych modelach konsumpcyjnych”.
Elastyczny model konsumpcyjny definiuje w jaki sposób Klienci pozyskują i płacą za dostęp do technologi oraz zasobów IT:
- Klienci oczekują elastycznych form dostępu do nowych technologii IT
- Klienci chcą płacić za to z czego korzystają i ile używają
- Klienci potrzebują elastyczności tak aby szybko móc adaptować się do zmiennych wymagań rynku
Dostarczając naszym Klientom właściwą strategię finansową pomagamy osiągnąć zakładane cele biznesowe.
Poprawa zakładanych wskaźników finansowych:
- niższe koszty pozyskania nowych technologii zarówno wskaźnikowe jak i niższa cena zakupu dzięki cenom specjalnym
- poprawa cash flow
- wzrost zdolności zakupowej Klienta
- przychody skorelowane z wydatkami
- poprawa ROA ( wskaźnika rentowności aktywów)
- uproszczenie procedury budżetowania wydatków
Optymalizacja i zarządzanie cyklem życia technologii:
- cykliczna wymiana – brak przestarzałego technologicznie sprzętu
- brak kosztów serwisowych w trakcie trwania umowy
- utylizacja sprzętu zgodna z przepisami prawa
Dostępne modele finasowania uzależnione od rodzaju sprzętu oraz producenta, którego dotyczą:
- finansowanie nowych inwestycji w modelu elastycznej umowy, gdzie Klient po zakończeniu kontraktu zwraca, wykupuje lub przedłuża kontrakt
- finansowanie nowych inwestycji w modelu opłaty za wykorzystaną moc obliczeniową za bieżące zużycie (macierze)
- refinansowanie inwestycji poprzez odkupienie zakupionej wcześniej infrastruktury
- kompleksowe usługi Asset Mangement – odkup, wymiana, utylizacja, modernizacja i remarketing infrastruktury
Zakres sprzętowy:
- komputery, notebooki
- sprzęt drukujący
- sprzęt sieciowy LAN i WAN
- budowa łączy telekomunikacyjnych
- sprzęt serwerowy
- aplikacje biurowe oraz serwerowe (w zakresie określonym przez licencję producenta)
- wideokonferencje
- systemy bezpieczeństwa informatycznego
Zakres usługowy:
- zarządzanie środowiskiem IT na zlecenie Klienta
- możliwość stworzenia pierwszej lini wsparcia dla pracowników Klienta
- zdalne monitorowanie wydzielonych usług IT
- audyty i inwentaryzacje sprzętu i oprogramowania
- okresowa konserwacja sprzętu
- zastępstwa na czas urlopu pracowników działu IT
- szkolenia dla pracowników Klienta
- dostosowanie usług IT do wymagań biznesowych
Przykładowy projekt zrealizowany przez Logon S.A. przy pomocy spółki zależnej Logorent Sp. z o.o.
Opis Klienta
Klient biznesowy, posiadający 3 lokalizacje na terenie Bydgoszczy (116 stacji komputerowych, serwerownia) – całą infrastrukturą informatyczną zajmuje się tylko jedna osoba.
Wspólnie określone problemy na starcie projektu
Klient realizował dorywcze zakupy sprzętu komputerowego w ramach rocznych budżetów w związku z czym uzyskiwał standardowe rynkowe ceny zakupu, posiadany sprzęt przy kolejnych zakupach w związku z naturalną zmianą modeli za każdym razem był inny, osoba zajmująca się IT jest w stanie czasowo zająć się tylko i wyłącznie bieżącymi usterkami, awariami, kontaktem z zewnętrznymi serwisami, klient posiada 3 lokalizację nie spięte w jedną sieć, konieczność zatrudnienia dodatkowych osób w celu zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania firmy od strony informatycznej, brak systematycznej i bieżącej pracy rozwojowej wynikającej z niskich rocznych budżetów
————-
Klient realizował dorywcze zakupy sprzętu komputerowego w ramach rocznych budżetów. W związku z tym uzyskiwał standardowe – rynkowe ceny zakupu. Posiadany sprzęt przy kolejnych zakupach za każdym razem był inny (w związku z naturalną zmianą modeli). Brak spięcia w jedną sieć 3 lokalizacji zmuszało Klienta do zatrudnienia dodatkowych osób w celu zapewnienia odpowiedniego funkcjonowania firmy od strony informatycznej. Jedna osoba zajmująca się IT była w stanie czasowo zająć się tylko i wyłącznie bieżącymi usterkami, awariami, kontaktem z zewnętrznymi serwisami.
Wdrożone rozwiązanie
wymiana wszystkich 116 stanowisk komputerowych, wymiana wszystkich serwerów, wymiana całego sprzętu sieciowego, połączenie siecią światłowodową 3 lokalizacji w jedną sieć WAN, wymiana całego oprogramowania biurowego oraz wdrożenie usług opartych na office 365, ujednolicenie wszystkich licencji serwerowych
wdrożenie systemu help desk do zgłaszania oraz monitorowania problemów i usterek przez pracowników Klienta
—————–
wymiana wszystkich urządzeń tj.: 116 stanowisk komputerowych, serwerów, sprzętu sieciowego, połączenie siecią światłowodową 3 lokalizacji w jedną sieć WAN, wymiana całego oprogramowania biurowego oraz wdrożenie usług opartych na office 365, ujednolicenie wszystkich licencji serwerowych,
wdrożenie systemu help desk do zgłaszania oraz monitorowania problemów i usterek przez pracowników Klienta
Efekt ekonomiczny:
Uzyskanie kosztów miesięcznych na poziomie niższym od dotychczasowych bez konieczności zatrudniania dodatkowych osób do działu IT.
Kilkukrotne zwiększenie wydajności głównych systemów biznesowych poprzez ich optymalizację (np. skrócenie generowania raporu zbiorczego z wszystkich lokalizacji – z kilku godzin do kilku minut)
90% zmniejszenie ilości incydentów obsługiwanych przez własny dział IT.